بزرگ‌ترین ضیافت تصویری ایران در صبا آغاز شد

با گشایش اولین نمایشگاه بزرگ فروش عکس درمیان انبوه علاقه‌مندان هنرعکاسی، شمارزیادی از هنرمندان عکاس، ‌چهره‌های فرهنگی و عموم مردم، نگارخانه‌های صبا جلوه‌گاه بزرگ‌ترین ضیافت تصویری ایران شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی-هنری صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، عصر دوشنبه 20 آبان نگارخانه‌های این مجموعه در میان انبوهی از علاقه‌مندان، چهره‌های نام آشنای فرهنگ  و هنر ایران و عکاسان برجسته به روی بزرگ‌ترین ضیافت تصویری ایران گشوده شد تا با آغاز نمایشگاه فروش عکس ایران، نخستین بازار هنر در سطح ملی تحقق یابد.

در مراسم گشایش نمایشگاه فروش عکس که برای اولین بار عرصه ای از مشارکت پیش‌کسوتان و نام آوران عکاسی ایران را ترسیم کرده و طی آن حراج آثار هنری در داخل کشور عملاً تحقق خواهد یافت، بسیاری از هنرمندان و مسئولان فرهنگی حضور داشتند، که در میان آنها می‌شد چهره‌هایی چون دکتر بهمن نامور مطلق دبیر فرهنگستان هنر، دکتر واعظ مهدوی معاون شهردار تهران، محمود شالویی رئیس موزه هنرهای معاصر و مرکز هنرهای تجسمی‌وزارت فرهنگ و ارشاد، فخرالدین فخرالدینی، علی قلم سیاه، مجتبی آقایی، محسن راستانی، محمد فرنود، اکبر عالمی، امیر علی جوادیان، محسن شمس، ساعد نیک ذات، محسن شاندیز، مریم زندی، جهانگیر رزمی، شجاع الدین شهابی، جواد شهابی، دکتر محمد ضیمران، ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان، رضا کیانیان، فریبرز عرب نیا و ... را دید.

نمایشگاه بزرگ فروش عکس ایران با  هدف حمایت جدی از هنرمندان کشور، رونق بخشی به اقتصاد هنر و خرید و فروش آثار هنری در یک جایگاه حرفه ای و مطابق استانداردهای جهانی و ساماندهی یک بازار معتبر جهت عرضه و حراج آثار هنرمندان در داخل کشور، با استقبال وسیع عکاسان ایرانی شکل گرفت و جریان تازه ای را در میان هنرمندان ایجاد کرد. در نمایشگاه فروش عکس، چند اثر شاخص و منحصر به فرد از گنجینه تصویری و تاریخ عکاسی معاصر، از جمله عکس« بیعت همافران با امام» اثر حسین پرتوی، و « پرتره استاد شهریار» از فخرالدین فخرالدینی، برای نخستین بار جهت فروش عرضه شده و قرار است در روزهای پایانی کار خود، پروژه اولین حراج آثار هنری در ایران عملی گردد، که در آن آثار شاخص نمایشگاه چوب حراج می‌خورد.

تاکنون بسیاری از هنرمندان ایران با اظهار خوشحالی از راه اندازی اکسپوی عکس صبا و تداوم آن در دیگر حوزه‌ها و زمینه‌های هنری، از ایده شکل گیری یک بازار خرید و فروش آثار هنری در  سطح ملی و امکان عرضه تولیدات هنرمندان در داخل کشور به شدت استقبال کرده و آمادگی خود را برای حضور در آن اعلام کرده اند.

گفتنی است مؤسسه فرهنگی-هنری صبا اعلام کرده است که نمایشگاه‌های فروش آثار را به شکلی تخصصی، حرفه ای و با رویکرد پژوهشی و منطبق بر فرهنگ و هویت ملی در حوزه‌های دیگرنیز ادامه خواهد داد، و اکسپوی خوشنویسی پس از عکس، دومین جایگاه عرضه آثار هنری خواهد بود. همچنین قرار است اکسپوی صبا در صورت موفقیت در اولین تجربه خود، از سال‌های آینده به صورت بین المللی و منطبق بر معیارهای جهانی برگزار شود.

نمایشگاه بزرگ فروش آثار عکس ایران روزهای امیدبخش و پر رونقی را برای عکاسی ایران خبر می‌دهد. این نمایشگاه با عرضه صدها اثر در بخش‌های مختلف (طبیعت، اجتماعی، خلاقه و ...) از عکاسانی چون کاوه گلستان، حسین پرتوی، فرهود حقی، نیکول فریدنی، محمد فرنود، آلفرد یعقوب زاده، علی سیاه قلم، ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، نصرالله کسرائیان، مجتبی آقایی، مریم زندی، احمد ناطقی، افشین شاهرودی و... و با ارائه آخرین دستاوردها و قابلیت‌های عکاسی در ایران، نگارخانه‌های مجموعه صبا را وعده گاه تمامی‌دوستداران این هنر کرده و از 21 آبان‌ماه میزبان عموم بازدیدکنندگان است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات