نمایشگاه آثار نقاشی و عکس‌های معماری میر حسین موسوی در مؤسسه فرهنگی-هنری صبا

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی-هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، این مجموعه از روز دوشنبه، 26 آذر،شاهد گشایش نمایشگاهی از آثار میرسیدحسین موسوی است. این نمایشگاه 180 اثر از آثار نقاشی و تصاویر معماری، میر حسین موسوی از سالهای پیش از انقلاب تا کنون را دربر می‌گیرد.

مؤسسه فرهنگی-هنری صبا از26 آذرماه، با برگزاری نمایشگاهی، به مرور آثار نقاشی و عکس‌های معماری میر حسین موسوی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی-هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، هم‌زمان با گشایش نمایشگاه‌های « گنجینه‌های از یاد رفته هنر ایران» و « نمایشگاه نقاشان نوگرای قرقیزستان»،‌ این مجموعه از روز دوشنبه، 26 آذر،شاهد گشایش نمایشگاهی از آثار میرسیدحسین موسوی است. این نمایشگاه 180 اثر از آثار نقاشی و تصاویر معماری، میر حسین موسوی از سالهای پیش از انقلاب تا کنون را دربرمی‌گیرد.

‌آثار نقاشی میرحسین موسوی که سابقه آن به اوائل دهه چهل باز می‌گردد، روندی را ترسیم می‌کند که در آن، گرایش‌های آبستره، انتزاعی و هنرمفهومی با بهره از تکنیک‌های متنوعی چون کولاژ و‌ رنگ روغن، تجلی یک روح سنتی و نشانه شناسی حکمت، معنا و سنت‌های فرهنگی و معرفتی شرقی را در قالب‌های مدرن به نمایش می‌گذارد. قابل ذکر است تا کنون نقاشی‌های این هنرمند، در موزه هنرهای معاصر تهران در سال 1369 و در فرهنگ‌سرای نیاوران درسال 1379 به نمایش گذاشته شده.

نمایشگاه عکس‌های آثار معماری این هنرمند، که یکی از مهم‌ترین وجوه کارنامه هنری و حرفه‌ای او در مدت چهل سال فعالیت است، شامل معماری بناهای شرکت آب اصفهان،‌ کانون توحید، مسجد سلمان فارسی ریاست جمهوری، بقعه شهدای هفتاد و دوتن در بهشت زهرا، ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه شاهد و.. است که توسط کامران عدل، عکاسی شده است. عدل که خود دانش آموخته معماری و دارای سابقه حرفه‌ای عکاسی است، کوشیده تا در تصاویر مذکور، زوایای متنوعی از ارائه فرم‌های زیبایی شناختی متنوع، نقش‌مایه‌ها و اسلوب‌های معماری،‌ بهره‌گیری از عناصر و آرایه‌های هنرهای سنتی و معماری کهن و اصیل اسلامی، ایرانی -که از مشخصه‌های معماری این هنرمند و گرایش‌های خاص او است- را در این آثار به نمایش بگذارد.

گفتنی است این نمایشگاه، در ادامه سلسله نمایشگاه‌های «مروری برآثار استادان» است که تاکنون در این مؤسسه برگزار شده است.

نمایشگاه مروری بر آثار هنری (‌نقاشی و معماری)‌ میر حسین موسوی روز دوشنبه 26 آذر ماه، رأس ساعت 17 ، در نگارخانه خیال مؤسسه فرهنگی- هنری صبا گشایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات