نمایشگاه نقاشان نوگرای قرقیزستان

برگزاری این نمایشگاه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک، در راستای تعامل نزدیک‌تر و پیوند عمیق‌تر با هنر نوگرای تمدن‌های هم‌جوار با ایران و حاشیه دریای خزر و ایجاد فرصت و امکانی برای آشنایی نزدیک‌تر هنرمندان ایرانی با آثار و خلاقیت‌های همتایان خود در کشورهای همسایه، (حوزه تمدنی ایران بزرگ) صورت می‌گیرد.

مؤسسه فرهنگی-هنری صبا در دومین برنامه ویژه از سلسله نمایشگاه‌های هنری «حوزه تمدنی ایران بزرگ» پس از گرجستان، ‌نمایشگاه نقاشان نوگرای قرقیزستان را برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی-هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، این مؤسسه در ادامه برگزاری سلسله نمایشگاه‌های خود، با عنوان نگاهی به هنر نوگرای تمدن‌های هم‌جوار با ایران، که با نمایش آثار هنرمندان گرجستان آغاز شده بود، از 26 آذرماه، نمایشگاه نقاشان نوگرای قرقیزستان را برگزار خواهد کرد. در این نمایشگاه، آثار 22 هنرمند، از نقاشان معاصر این کشور در قالب تکنیک رنگ و روغن روی بوم، به نمایش در می‌آید.

برگزاری این نمایشگاه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک، در راستای تعامل نزدیک‌تر و پیوند عمیق‌تر با هنر نوگرای تمدن‌های هم‌جوار با ایران و حاشیه دریای خزر و ایجاد فرصت و امکانی برای آشنایی نزدیک‌تر هنرمندان ایرانی با آثار و خلاقیت‌های همتایان خود در کشورهای همسایه، (حوزه تمدنی ایران بزرگ) صورت می‌گیرد. نمایشگاه نقاشان نوگرای قرقیزستان هم‌زمان با دو نمایشگاه دیگر روز دوشنبه، 26 آذر ماه، در مؤسسه فرهنگی-هنری صبا گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه در ادامه سلسله نمایشگاه‌های پژوهشی این موسسـه است که تا کنـون 9 دورة‌ آن به بررســی نقاشان نــوگرای استــان‌های تبریز،کرمان، فارس، خوزستان، کردستان، قزوین،اصفهان، سیستان و بلوچستان و مازندران و 5 دوره آن به بررسی نقاشان نوگرای حوزه تمدنی جهان اسلام از جمله کشورهای ترکیه، آذربایجان، بنگلادش، مراکش و گرجستان اختصاص داشته، برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات