شجریان از نمایشگاه موسوی و امیرخانی بازدید کرد

محمدرضا شجریان با حضور در مؤسسه صبا از نمایشگاه نقاشی‌ها و تصاویر معماری میرحسین موسوی، نمایشگاه خوشنویسی غلامحسین امیرخانی و گنجینه هنرهای از یاد رفته ایران، بازدید کرد.

محمدرضا شجریان با حضور در مؤسسه صبا از نمایشگاه نقاشی‌ها و تصاویر معماری میرحسین موسوی، نمایشگاه خوشنویسی غلامحسین امیرخانی و گنجینه هنرهای از یاد رفته ایران، بازدید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی -هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، این مجموعه شاهد بازدید 4 ساعته استاد آواز ایران،‌ محمد رضا شجریان بود. استاد محمدرضا شجریان به طور سرزده در گالری‌های مجموعه صبا حضور یافت و از نمایشگاه نقاشی و تصاویر معماری‌های مهندس میرحسین موسوی،‌ نمایشگاه آثار خوشنویسی جدید غلامحسین امیرخانی و نیز نمایشگاه و کارگاه‌های تخصصی گنجینه هنرهای از یادرفته ایران بازدید کرد. دیدار استاد از تمامی قسمت‌ها، مجموعه صبا بیش از 4 ساعت به طول انجامید .
هم اکنون موسسه فرهنگی -هنری صبا میزبان 3 نمایشگاه بطور همزمان شده است : « گنجینه هنرهای از یادرفته ایران» با نمایش آثار هنرهای سنتی، آئینی، قومی و بومی ایران از دوران تیموری و صفویه تا عصر قاجار که بیش از 300 اثر شامل ظروف، پرده ها ،‌فرش‌ها،‌ تابلوها و آثار منحصر به فردی از میرزا آقا امامی، حاج مصورالملکی و میرزا ابراهیم خان نقاش باشی، همراه با کارگاه‌های تخصصی در 18 رشته از قبیل ملیله دوزی، ‌قطاعی، گیوه دوزی، میناکاری،‌ رنگرزی،‌ صحافی، تجلید،‌ قفل سازی و .... در حال برگزاری است، نمایشگاه نقاشی و تصاویر معماری مهندس میرحسین موسوی شامل آثار نقاشی این هنرمند در 8 سال اخیر و نیز تصاویری از بناهای معماری این هنرمند که توسط کامران عدل عکاسی شده است و همچنین نمایشگاه تجلی نیاز شامل تازه ترین آثار خوشنویسی استاد غلامحسین امیرخانی که برگرفته از مناجات منسوب به امیر مومنان بوده و به تازگی گشایش یافته است .
این 3 نمایشگاه در مؤسسه فرهنگی -هنری صبا همه روزه از ساعت 10 صبح لغایت 19 میزبان عموم علاقمندان خواهد بود .

دیدگاه‌ها و نظرات