عکسهای 72 هنرمند عاشورایی در خانه عکاسان ایران رونمایی شد

همزمان با دهه اول ماه محرم وایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و 72 شهید کربلا، عکسهای 72 هنرمند عاشورایی در خانه عکاسان ایران رونمایی شد و در کنار کتیبه های حسینی بر دیوار نمایشگاه خانه عکاسان نشست.

همزمان با دهه اول ماه محرم وایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و72 شهید کربلا،عکسهای 72 هنرمندعاشورایی در خانه عکاسان ایران رونمایی شد ودر کنار کتیبه های حسینی بر دیوار نمایشگاه خانه عکاسان نشست.
به گزارش روابط عمومی خانه عکاسان ایران،این نمایشگاه عصر دیروز با حضور جمعی از عکاسان،اصحاب رسانه و عاشوراییان علاقه مند به هنر عکاسی گشایش یافت و تا چهارم بهمن ماه میزبان سوگواران واقعه کربلاست.
در این نمایشگاه عکسهایی ازکامران عدل، رسول‌اولیازاده، کارن فیروز، بابک کسمایی، حسن سربخشیان،،محسن شاندیز، محمد رازدست، محمد صیاد،سیف الله صمدیان و جمعی دیگراز عکاسان مطرح کشور،به نمایش گذاشته شده است.
«رسول اولیاء زاده» رئیس خانه عکاسان ایران با اشاره به هفت دوره برگزاری نمایشگاه عکس عاشوراییان در خانه عکاسان گفت:« این نمایشگاه نشان دهنده بخشی از تلاش عکاسان متعهد ایرانی است که مراسم عزاداری امام حسین (ع)را از دریچه دوربین در نقاط مختلف ایران روایت کرده اند»
وی با اشاره به ویژه گی های منحصر به فردعکاسی عاشورای خاطرنشان کرد:«استفاده ازنشانه های عزاداری چون نخل گردانی،علم و پرچم،سنج وطبل،و...تنها نمادهای عکس عاشورایی نیست و آنچه عکس عاشورایی را از دیگر عکسهای سوگواری متفاوت می کند تصاویر ناب و انسانی است که به این تصاویر روح حماسی داده است.»
علاقه مندان برای تماشای این عکس ها می توانند،هر روز ازساعت 9 تا 19 به نمایشگاه خانه عکاسان واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه ،حوزه هنری مراجعه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات