جشنواره هنر جوان برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان ویژه جوانان(مقاطع سنی 17 تا 30 سال) و در هفت رشته فرهنگی هنری آبان ماه سال جاری توسط مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برگزار می‌شود.

چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان ویژه جوانان(مقاطع سنی 17 تا 30 سال) و در هفت رشته فرهنگی هنری آبان ماه سال جاری توسط مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واحد خبر حوزه هنری، این جشنواره در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، کاریکاتور، پوستر، تصویرسازی، طراحی و مقاله، 14آبان ماه با معرفی برگزیدگان وافتتاحیه نمایشگاهی ازآثارمنتخب درتهران برگزار می‌شود.

این جشنواره در رشته خوشنویسی نستعلیق یا شکسته نستعلیق نویسی بر اساس حکایات و ابیات گلستان سعدی، در رشته "نقاشی" با موضوع منظره ایرانی و نوگرایی درعالم خیال، در رشته "کاریکاتور" با موضوع دموکراسی اشغال و چهره ، در رشته "پوستر" با موضوع آثار امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، جشن‌های شعبانیه، در رشته "تصویرسازی" با موضوع محمد امین ، دوره جوانی پیامبر اکرم (ص) و "خاوران نامه" ابن حسام، در رشته "طراحی" با موضوع چهره و آزاد و همچنین در بخش مقالات با موضوع بررسی هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.
بر اساس فراخوان آثار این جشنواره، هنرمندان و علاقه مندان جوان و متقاضی شرکت در رشته های هنری این جشنواره می توانند از20 مرداد تا 31 شهریورحداکثر سه اثر به نشانی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، واقع در تقاطع خیابان حافظ و نبش خیابان سمیه ارسال کنند.
همچنین به پژوهشگران و نویسندگان متقاضی ارائه مقاله نیزتا اول مهرماه فرصت ارسال مقالات داده شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فراخوان این جشنواره وهمچنین کسب اطلاعات بیشتر به نشانی یاد شده و یا پایگاه اینترنتی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به نشانی www.Tajasomi.ir مراجعه کنند.
بنا به اظهار بسیاری از صاحب نظران و استادن هنرهای تجسمی این جشنواره یکی از مهمترین جشنواره های هنرهای تجسمی در کشورمحسوب می‌شود و در سه دوره گذشته با استقبال چشمگیر جوانان هنرمند مواجه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات