• 021-88014857, 021-77650781
  • تلگرام: 09302280373
  • eshop@negarkhaneh.ir

فروشگاه
بررسی و خرید آنلاین

موسیقی نواحی ایران ۷

موسیقی نواحی ایران ۷
موسیقی عاشقی آذربایجان شرقی

کد کالا: 1935
دئیشمه ی عاشق علی کلیبری و لیلی خانم ساز و آواز: عاشق حسن اسکندری و عاشق حسین ساعی بالابان: ابوالفضل عبادیان قاوال: نظام علی قره داغی متن: ساسان فاطمی
برای کسب اطلاع از موجودی تماس بگیرید:
02188014857, 02177650781

دئیشمه ی عاشق علی کلیبری و لیلی خانم
ساز و آواز: عاشق حسن اسکندری و عاشق حسین ساعی
بالابان: ابوالفضل عبادیان
قاوال: نظام علی قره داغی
متن: ساسان فاطمی

عاشق حسن اسکندرى به سال ۱۳۲۶ در روستاى کلاله از بخش کلیبر به‏دنیا آمد. از همان کودکى به موسیقى، به‏ویژه به موسیقى عاشقى، علاقمند شد و در نوجوانى از آنجا که از صداى خوشى برخوردار بود به تشویق دوستانش به تهران آمد تا تعلیمِ آواز ببیند. اولین درس‏هاى آواز را در سال۱۳۴۳ در موسیقى کلاسیک ایرانى گرفت و با ردیف آشنا شد. اما چند سال بعد، در تبریز، از آموزه‏هاى عاشق‏هاى سرشناسى مثل عاشق عبدالعلى، عاشق على‏اصغر و عاشق عیسى درباره‏ى موسیقى عاشقى برخوردار شد. تعلیمات جدى او در این زمینه نزد عاشق عبادیان (ساز) و على بخشى، شهنازى و حاجى محمدباقر (آواز) وى را از سال۱۳۵۰ به‏طور قطعى وارد دنیاى عاشقى کرد. وى تا به‏حال در کنسرت‏ها و جشنواره‏هاى موسیقى مختلفى در داخل و خارج از کشور شرکت داشته و بارها مقام‏هاى اول یا دوم را نصیب خود کرده است. از او تا کنون حدود ۱۶ نوار کاست منتشر شده است.


عاشق حسین ساعى به سال ۱۳۴۵ در روستاى محمودآباد به دنیا آمد. وى در سال ۱۳۵۲ به تبریز رفت و پس از انقلاب، در سال ۱۳۶۹ و در سن ۲۴ سالگى، وارد دنیاى عاشقى شد. استادان او حاج‏على عبادیان و عاشق عزیز شهنازى بوده‏اند و گذشته از اجراى موسیقى، وى تاکنون مجموعه‏اى از چندین کتاب تحت عنوانعاشیق داستان‏لارى (داستان‏هاى عاشقى) به چاپ رسانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات

کالاهای مشابه