• 021-88014857, 021-77650781
  • تلگرام: 09302280373
  • eshop@negarkhaneh.ir

فروشگاه
بررسی و خرید آنلاین

آداب المریدین
بر گرفته از کتاب شریف مفتاح‏ الفلاح نوشته جناب شیخ بهایی

کد کالا: 2413
مؤلفین: محمد‏تقی فیاض‏ بخش – محمد روحی مشخصات نشر: انتشارات فردافر، تهران، 1391. قطع: پالتویی، 286صفحه. ناشر: موسسه فرهنگی هنری جلوه نور
  • وزن (تقریبی)۵۰۰ گرم
برای کسب اطلاع از موجودی تماس بگیرید:
02188014857, 02177650781

در مقدمه این کتاب در توضیح محتوای آن آمده است:

«اگرچه در میان کتب ادعیه، کتابی که برنامه‏ های شبانه روز را به طور منظم بیان کرده باشد یافت می‏ شود، و به خصوص مشایخ قوم، شاگردان خود را در این مهم به کتاب «مفتاح‏ الفلاح» نوشته جامع معقول و منقول، آیت حق مرحوم شیخ بهایی ارجاع می‏دادند، لیکن این کتاب به دلیل متن عربی و اضافات توضیحی، برای عموم قابل استفاده نیست. از این رو، تصمیم بر آن شد کتابی با محوریت مفتاح‏ الفلاح همراه با بهره‏ گیری از مجموعه کتب معتبری که در این راستا نگارش یافته و در فهرست منابع کتاب آمده است، تدوین شود و یک دوره فشرده از اعمال عبادی شبانه روز، از لحظه‏ بیداری برای نافله شب تا هنگام استراحت شبانه، در آن ارایه گردد، به گونه‏ ای که با مراجعه به آن بتوان امور عبادی خود را تحت برنامه‏ منظمی متناسب با توان و استعداد خود انتخاب و انجام داد.

در گزینش مطالب سعی بر آن شده از یک سو به اتقان و اعتبار آنها توجه شود و از سوی دیگر دستوراتی باشد که مورد توجه و عنایت اکابر و مشایخ قوم به ویژه مکتب تربیتی عارف کامل، عالم ربانی مولی حسینقلی همدانی (رحمه‏ الله) باشد که خود بدان عمل می‏ نمودند و به شاگردان خود توصیه می‏ کردند. و هم‏چنین، هر چند هدف اصلی در این کتاب، اعمال یومیه می‏ باشد، ولی برای تکمیل آن مختصری به اهم اعمال هفته، ماه و سال اشاره شده است. و در این زمینه، محور کار را، کتاب‏های سید بن طاووس (رحمه‏ الله) و «المراقبات» میرزا جواد آقا ملکی‏ تبریزی تشکیل می‏ دهد. و از ذکر دستور‏های خاصی که در کلمات مشایخ است و نیاز به اذن استاد و تلقی از راهنمای خاص دارد، پرهیز شده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات

کالاهای مشابه