در این آموزش سعی بر آن شده تا نرمافزار Zbrush را به صورت متدیکال و قدم به قدم تشریح کرده تا از اینکه تکنیکها و ابزار مهم و اساسی برای شروع مدلینگ در اختیار هنر جو قرار دارد اطمینان حاصل گردد. هر بخش از مجموعه یادگیری سریع Zbrush بر پایه بخش قبلی استوار است تا هنر جو قادر گردد در انتها مدلهای پیچیده را طراحی و اجرا کند.
آنچه خواهید آموخت
در بخش اول موارد ابتدایی شروع کار با نرم افزار Zbrush، رابط کاربری، متدهای کار با اشکال هندسی ابتدایی و چند بخشی را پوشش خواهیم داد. همچنین استفاده از multiple subtools،Strokes ، Alpha و Mask را خواهیم آموخت.
در بخش دوم به بست مفاهیم، ابزار، اصطلاحات و تکنیک پرداخته، همچنین چندگروهیها (Polygroup) ، متدهای اصلاح کننده اجسام هندسی در Zbrush، متد اتوماتیک برای دوباره سازی توپولوژی mesh، استفاده از Plane loop ،stencils و اصلاح کردن strokesها را مورد بررسی قرار میدهیم.
در بخش سوم با اضافه کردن و بکار گیری جنس مواد، تکنیکهای بافت گذاری و یا رنگ آمیزی روی مدل، UVها و استفاده از shadowbox برای ساخت یک جسم هندسی با استفاده از mask صحبت خواهیم کرد. سپس ترکیب کردن چند تکه را بوسیله remesh، اضافه کردن جزئیات به آنها توسط Clipping brushes را خواهیم آموخت.
در بخش چهارم، با استفاده از قلموی insertmesh، قابلیت قدرتمند Dyna Mesh، قلموی Curve-base و قلموهای مخصوص insert، Insert Multi-Mesh و insert Tri-Part آشنا خواهیم شد.
در بخش پنجم، شیوههای تغییر ژست کاراکتر بوسیلهtopological masking و transpose master را خواهیم آموخت. خواهیم دریافت چگونه لایههای سه بعدی برای اضافه کردن جزئیات به شیوه انعطاف پذیری به ما کمک خواهند کرد. بوسیله Fibermesh علفهای زبر بهپایگاه اضافه خواهیم کرد.
این پکیج به زبان انگلیسی می باشد.